Jak je HORNBACH rozšířen v Evropě?
Pojďme se na to podívat.
Přinášíme vám přehled všech našich prodejen, logistických center a jednotlivých centrál v devíti evropských zemích + naše nákupní kancelář v Hongkongu.

Zaměstnanci jako úspěch společnosti
Bez nich by v HORNBACHu nefungovalo vůbec nic – naši zaměstnanci! Každý den přispívají k zajištění úspěchu společnosti.
Personální témata měla v HORNBACHu vždy vysokou důležitost. Díky klíčovým slovům jako rovné příležitosti, diverzita, rovnováha mezi pracovním a soukromým životem a podobně, se stávají stále důležitějšími v očích veřejnosti.
HORNBACH je přesvědčen, že důvěra je základním kamenem pro dlouhodobý pracovní vztah s motivovanými a loajálními zaměstnanci. Opatření k udržení a zlepšení spokojenosti a loajality zaměstnanců jsou řízena příslušnými personálními odděleními zemí našeho rozšířeného území.

HORNBACH je přesvědčen o síle rozmanitosti
Je to důležitý pilíř ekonomického úspěchu. Proto podporujeme sociální, etnickou a kulturní rozmanitost našich zaměstnanců a snažíme se ji využít ve prospěch společnosti.
V HORNBACHu pracuje téměř 25 000 lidí ze více než 100 zemí. Zaměstnanci různého původu a zázemí obohacují naše týmy a naši společnost, což je důvod, proč je u nás poměr pohlaví ve všech regionech relativně vyvážený.
To zajišťuje větší blízkost ke zákazníkům, kreativitu a inovační sílu, a tím přispívá k zajištění budoucnosti naší společnosti.
E-shop na vzestupu
HORNBACH spustil svůj online obchod v roce 2010 jako jeden z prvních obchodních řetězců v Německu. Zpočátku bylo na hornbach.de k dispozici jen několik stovek položek – nyní se sortiment rozrostl na více než 200 000 položek.
Propojený maloobchod, jak se tomu v HORNBACHu říká, je nyní pevnou součástí strategie ve všech zemích obchodního území. Zákazníci se mohou online informovat o produktech, jejich cenách a dostupnosti na trhu, objednat si zboží domů nebo na stavbu, nebo si je rezervovat k vyzvednutí na trhu.
E-shopy také nabízejí konfigurátory, poradce, videa a další služby, které poskytují inspiraci a pomoc při přípravě a realizaci projektů. Pandemie COVID-19 a s ní spojená omezení prodeje vedly v obchodním roce 2020/21 k celosvětovému zdvojnásobení online tržeb.
Zejména v zemích, které byly postiženy uzavřením kamenných obchodů, zákazníci HORNBACHu stále více využívali rezervace a vyzvednutí nebo přímé zasílání. V průměru představoval online obchod v roce 2020/21 přibližně 17 procent tržeb koncernu.

Sociální angažovanost v HORNBACHu

V metropolitní oblasti Rýn-Neckar se každé dva roky koná „Den dobrovolníků“. HORNBACH tuto akci podporuje nejen poukázkami na nákup v hobby marketech pro poskytovatele projektů, ale také aktivně pomáhá jako tým. V posledních letech byly například realizovány betonářské a malířské práce v zoo nebo byla upravena zahrada paliativní stanice.
V Nizozemsku existuje vlastní nadace: „HORNBACHhelpt“. Zde kolegové z prodejen podporují místní charitativní organizace a sociální iniciativy tím, že sami vyhrnou rukávy a pomáhají při zahradních, stavebních nebo renovačních projektech.
„Smích je nejlepší lék“ – tuto akci CliniClowns podporuje HORNBACH Rakousko. Za každou prodanou plechovku laku nebo základního nátěru značky TIGER byla poskytnuta podpora pro ClinicClowns. Během půl roku se tak vybralo 10 000 eur a byly darovány plyšoví tygříci pro malé pacienty.
Smartmatte.se je realitně založená učebnice matematiky pro spolupráci mezi školou a podnikáním. Z toho těží žáci ve věku 14 až 17 let. Cílem je učinit matematiku potřebnou v pracovním životě srozumitelnou a použitelnou. Denis Zjajo, manažer trhu v Malmö, je velmi angažovaný: navštěvuje školy a pomáhá žákům s realitní matematikou a úkoly v digitální učebnici.
Od roku 2017 podporuje HORNBACH program „Místo, kde žijeme“ nadace „VIA“. Cílem je oživení nevyužívaných nebo zastaralých veřejných prostor. Tak vznikají opět místa pro aktivní spolužití v obcích. Ve spolupráci s HORNBACH bylo již realizováno více než deset projektů, například dětská hřiště.
Kolegové v Affoltern am Albis darovali zdravotnickému personálu místní nemocnice tašky s nápisem „Hrdinské tašky“. Protože právem považovali, že jsou hrdiny doby koronaviru.