0 Nákupní seznam 0 Nákupní košík
HORNBACH Praha - Černý Most Otevírací doba
Chlumecká 2398
198 00 Praha - Černý Most

servis-prahacm@hornbach.com
+420 225 357 - 000
po - pá: 7:00 - 21:00 hod.
so - ne: 8:00 - 21:00 hod.
29. 3. 2024 8:00 - 21:00 hod.
31. 3. 2024 8:00 - 21:00 hod.
1. 4. 2024 zavřeno
Tuto informaci jste si vytiskli dne 19.03.24 v 7:12 h. Prosím vezměte na vědomí, že kvůli náhlým pohybům cen na světových trzích se ceny na tomto výtisku mohou lišit od aktuálních cen v den nákupu v prodejnách nebo na e-shopu.
Poradenství

Reklamační řád

Reklamační řád

Seznamte se s reklamačním řádem společnosti HORNBACH BAUMARKT CS spol. s r.o.

Reklamační řád společnosti HORNBACH BAUMARKT CS spol. s r.o.

1. Úvodní ustanovení

1.1. Tento reklamační řád společnosti HORNBACH BAUMARKT CS spol. s r.o., se sídlem Praha 9 - Horní Počernice, Chlumecká 2398, PSČ 19800, IČ: 47117559, zapsané v obchodním rejstříku, vedeném Městským soudem v Praze, pod spisovou značkou C 12497 (dále jen „ společnost HORNBACH“) je součástí Všeobecných obchodních podmínek společnosti HORNBACH pro prodej zboží v kamenných obchodech společnosti HORNBACH a internetovém obchodě HORNBACH (dále též jen „ VOP“).

1.2. Není-li v tomto reklamačním řádu stanoveno jinak, použijí se pro postup při uplatňování práv z vadného plnění ustanovení příslušných právních předpisů, zejména zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „ OZ“); k bližšímu vymezení těchto práv srov. též § 2099 – § 2112 a § 2165 – 2174 OZ, případně je-li zákazník spotřebitelem přiměřeně ustanovení zákona č. 634/1992 Sb., zákona o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

1.3. Tento reklamační řád společnosti HORNBACH se použije pro úpravu práv a povinností při uplatňování práv z vadného plnění z prodeje zboží na základě kupní smlouvy (dále jen „ smlouva“) uzavřené mezi společností HORNBACH, jakožto prodávající, a třetí osobou (dále jen „ zákazník“), jakožto kupujícím, v jakémkoliv kamenném obchodě společnosti HORNBACH nebo prostřednictvím internetového obchodu společnosti HORNBACH, přičemž zákazník je spotřebitelem nebo podnikatelem ve smyslu příslušných VOP.

1.4. Pojmy uvedené v tomto reklamačním řádu mají stejný význam jako pojmy uvedené ve VOP, jejichž je tento reklamační řád součásti.

2. Jakost zboží při převzetí

2.1. Společnost HORNBACH odpovídá zákazníkovi, že zakoupené zboží při převzetí nemá vady.Zejména společnost HORNBACH odpovídá zákazníkovi, že v době, kdy zákazník zakoupené zboží převzal, zboží:

  • 2.1.1. odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
  • 2.1.2. je vhodné k účelu, pro který jej zákazník požaduje a s nímž společnost HORNBACH souhlasila, a
  • 2.1.3. je dodáno s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.

2.2. Společnost HORNBACH dále zákazníkovi odpovídá, že vedle ujednaných vlastností:

  • 2.2.1. je zboží vhodné k účelu, k němuž se zboží tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
  • 2.2.2. zboží množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem zboží téhož druhu, které může zákazník rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná společností HORNBACH nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením,
  • 2.2.3. je zboží dodáno s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může zákazník rozumně očekávat, a
  • 2.2.4. zboží věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které společnost HORNBACH zákazníkovi poskytla před uzavřením smlouvy.
2.3. Výše uvedené neplatí, pokud společnost HORNBACH zvlášť upozornila zákazníka před uzavřením smlouvy, že se některá vlastnost zboží liší a zákazník s tím při uzavření smlouvy souhlasil.

3. Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění

3.1. Zákazník, který je spotřebitelem, je oprávněn uplatnit právo z vady, která se projeví u předmětu smlouvy v době dvou let od jeho převzetí. Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí zboží zákazníkem, který je spotřebitel, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže to povaha zboží nebo vady vylučuje.

3.2. U zboží prodávaného jako použité je zákazník, který je spotřebitelem, oprávněn vytknout vadu zboží, která se projevila v době dvanácti měsíců od převzetí takového zboží, není-li mezi společností HORNBACH a zákazníkem stanoveno jinak.

3.3. Zákazník, který není spotřebitelem, je oprávněn uplatnit právo z vady, která se projeví u předmětu smlouvy ve lhůtě 1 roku od jeho převzetí.

3.4. Zákazník, který je podnikatelem, má povinnost oznámit společnosti HORNBACH vadu zakoupeného zboží bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při dostatečné péči zjistit, jinak jeho práva z vadného plnění zanikají.

3.5. Zákazník je povinen zakoupené zboží při jeho převzetí zkontrolovat a přesvědčit se o jeho vlastnostech (včetně druhu zboží a jakostní třídy) a množství. Zákazník nemá práva z vadného plnění, jedná-li se zboží zakoupené v prodejně a o vadu, kterou musel s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již před nebo při převzetí zboží.

3.6. S výjimkou případů, kdy společnost HORNBACH k provedení opravy určí jinou osobu, je zákazník oprávněn uplatnit práva z vad v kterémkoliv kamenném obchodě společnosti HORNBACH, a to v obvyklé pracovní době oproti předložení originálu dokladu o zakoupení zboží (pokladní účtenky, faktury apod.), záručního listu apod. Předložení originálu dokladu o koupi zboží lze nahradit doložením existence HORNBACH e-účtenky týkající se takové koupě zboží, případně jiným dokladem, který prokazatelně dokladuje, že zboží bylo zakoupeno od společnosti HORNBACH. Reklamaci lze rovněž uplatnit i on-line na e-mailové adrese onlineshop@hornbach.cz, týká-li se reklamace objemného nebo vestavěného zboží. V takovém případě je zákazník k reklamaci povinen nad rámec výše uvedeného dále připojit fotodokumentaci vady, popis vady a jejích projevů, požadovaný způsob vyřízení reklamace a svoje kontaktní údaje pro účely informace o vyřízení reklamace.

3.7. Mezi společností HORNBACH a zákazníkem bude sepsán a podepsán reklamační zápis (dále jen „ protokol“), který bude odpovídat vzorovému (formulářovému) zápisu používanému společností HORNBACH, a ve kterém zákazník uvede datum, kdy zákazník uplatnil právo z vady, popis vad (důvody reklamace) požadovaný způsob vyřízení reklamace, tj. jím uplatněné právo z vadného plnění (srov. dále) a kontaktní údaje zákazníka pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. V případě on-line uplatněné reklamace pošle společnost Hornbach protokol na zákazníkovu e-mailovou adresu.

4. Práva z vadného plnění

4.1. To, jaká práva z vad zákazníkovi v případě vadného zboží náleží, záleží především na tom,je-li vadné plnění podstatným nebo nepodstatným porušením smlouvy. Porušení smlouvyv případě dodání vadného zboží je podstatné, jestliže prodávající již při uzavření kupní smlouvyvěděl nebo musel vědět, že by zákazník smlouvu neuzavřel, pokud by toto porušení předvídal.V ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.

4.2. Zákazník má právo požadovat odstranění vady podle své volby:

  • 4.2.1. dodáním nového zboží (nebo jeho části) bez vad; nebo
  • 4.2.2. opravou zboží;

    ledaže je zákazníkem zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný. Přiměřenost zvoleného způsobu odstranění vady se posoudí zejména s přihlédnutím k významu vady, hodnoty, kterou by mělo zboží bez vady, a toho, zda může být druhým způsobem odstraněna vada bez značných obtíží pro zákazníka.

4.3. Zákazník má dále právo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od smlouvy, pokud:

  • 4.3.1. společnost HORNBACH odmítla vadu odstranit nebo tak neučinila v přiměřené době;
  • 4.3.2. se vada projeví opakovaně (tj. stejná vada byla již alespoň dvakrát dříve opravovaná nebo se na zboží vyskytly současně alespoň tři vady);
  • 4.3.3. je vada podstatný porušením smlouvy;
  • 4.3.4. je z prohlášení společnosti HORNBACH nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro zákazníka.

4.4. Přiměřená sleva ve smyslu bodu 4.3 těchto VOP se určí jako rozdíl mezi hodnotou zboží bez vady a vadného zboží, které zákazník obdržel.

4.5. Zákazník nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná.

4.6. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

4.7. Práva z vadného plnění zákazníkovi nenáleží:

  • 4.7.1. pokud zákazník před převzetím zboží věděl či musel vědět, že zboží je vadné, resp. byl na danou vadu upozorněn;
  • 4.7.2. pokud zákazník vadu či vady sám způsobil (neodborným zacházením se zakoupeným zbožím či jeho použitím v rozporu s příslušnými návody k obsluze nebo účelem, ke kterému se zboží obvykle používá, včetně eventuálního mechanického poškození);
  • 4.7.3. pokud je vada nebo vady způsobena jakýmikoliv vnějšími vlivy či třetími osobami mimo vliv společnosti HORNBACH.
  • 4.7.4. jedná se o opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním; a
  • 4.7.5. u použité věci opotřebení odpovídající míře jejího předchozího používání.

4.8. Provedenou volbu práva z vadného plnění nemůže zákazník (podnikatel) změnit bez souhlasu společnosti HORNBACH.

4.9. Odstoupí-li zákazník od smlouvy, společnost HORNBACH vrátí zákazníkovi kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží zboží nebo co jí zákazník prokáže, že zboží odeslal.

4.10. Při dodání nového zboží je zákazník povinen vrátit společnosti HORNBACH původně dodané či zakoupené zboží.

4.11. Dodání nového zboží nemůže zákazník požadovat (a nemůže ani odstoupit od kupní smlouvy), nemůže-li zakoupené zboží vrátit v tom stavu, v jakém ho obdržel; to neplatí:

  • 4.11.1. došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží;
  • 4.11.2. použil-li zákazník zboží ještě před objevením vady;
  • 4.11.3. nezpůsobil-li zákazník nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím;
  • 4.11.4. prodal-li zákazník zboží ještě před objevením vady, spotřeboval-li zboží, anebo pozměnilli zboží při obvyklém použití.

4.12. Stalo-li se tak jen zčásti, vrátí zákazník společnosti HORNBACH vše, co ještě vrátit může, a uhradí společnosti HORNBACH peněžitou náhradu do výše, v níž měl z použití zboží prospěch.

5. Lhůta pro vyřízení reklamace

5.1. Společnost HORNBACH nebo jím pověřený zaměstnanec rozhodne o reklamaci, pokud možno ihned, ve složitých případech nebo při potřebě odborného posouzení do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se společnost HORNBACH se zákazníkem nedohodne na delší lhůtě. V případě reklamace uplatněné on-line ve smyslu bodu 3.6 výše a nebude-li možné o reklamaci rozhodnout na základě zákazníkem poskytnuté fotodokumentace, vyhrazuje si společnost HORNBACH právo reklamaci technicky posoudit v místě, kde se zboží nachází, a zákazník se zavazuje umožnit společnosti Hornbach, resp. jí pověřenému technickému zástupci, přístup k reklamovanému zboží. Po uplynutí této lhůty bez vyřízení reklamace má zákazník právo odstoupit od smlouvy

nebo žádat přiměřenou slevu z kupní ceny.

5.2. O vyřízení reklamace a o ukončení reklamace bude zákazník informován, a sice buď telefonicky, prostřednictvím SMS, nebo e-mailem a bude vyzván k převzetí reklamovaného zboží bez zbytečného odkladu, nejpozději však do 30 dnů ode dne, kdy byl o vyřízení reklamace informován. Při převzetí vyřízené reklamace vydá společnost HORNBACH zákazníkovi písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace. Pokud se společnosti HORNBACH nepodaří zákazníka tímto způsobem kontaktovat z důvodů na straně zákazníka (nepřebírání pošty, nereagování na telefonáty apod.), platí, že reklamované zboží je připraveno k vyzvednutí třicátý den následující po uplatnění reklamace (bez ohledu na to, zda byla reklamace uznána či zamítnuta).

5.3. Při výdeji zboží po vyřízení reklamace je zákazník povinen předložit protokol. V odůvodněných případech si společnost Hornbach vyhrazuje právo vyžádat od zákazníka prokázání totožnosti platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas). Bez předložení některého z těchto dokladů může společnost HORNBACH či osoba provádějící opravu odmítnout zboží vydat.

5.4. Zákazník je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace.

5.5. Nevyzvedne-li si zákazník zboží do třiceti dnů od sdělení společnosti HORNBACH, že zboží je připraveno k vyzvednutí, je společnost HORNBACH oprávněna požadovat po zákazníkovi úhradu poplatku za uskladnění zboží ve výši 50,- Kč (včetně DPH) za každý započatý den prodlení zákazníka s převzetím každé položky zboží.

5.6. Společnost HORNBACH může zboží, kterého se reklamace týkala, na účet zákazníka vhodným způsobem prodat, nepřevezme-li zákazník zboží bez zbytečného odkladu poté, kdy měla být reklamace vyřízena, anebo, byla-li vyřízena později, pak bez zbytečného odkladu po vyrozumění o jejím vyřízení, a to ani ve lhůtě tří měsíců od takového vyrozumění.

5.7. Nebrání-li tomu povaha zboží, společnost HORNBACH vyrozumí zákazníka o zamýšleném prodeji a stanoví mu náhradní lhůtu k převzetí zboží, avšak ne kratší než jeden měsíc.

5.8. Dojde-li k prodeji nevyzvednutého zboží, vyplatí společnosti HORNBACH výtěžek z prodeje zákazníkovi po odečtení nákladů na skladování zboží a nákladů prodeje, a to na základě uplatnění práva na výplatu výtěžku zákazníkem u společnosti HORNBACH.

5.9. Zákazník má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné reklamace zboží. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné (tj. náklady na zaslání reklamace prostřednictvím České pošty jako „obyčejného balíku“ příp. jiné cenově srovnatelné služby). K těmto nákladům zejména nepatří cesta vozem pro uplatnění reklamace a expresní přepravy a další obdobné.

6. Smluvní záruka za jakost

6.1. Společnost HORNBACH neposkytuje na zboží smluvní záruku za jakost. S výjimkou případů, kdy:

  • 6.1.1. je mezi společností HORNBACH a zákazníkem záruka za jakost individuálně sjednána; nebo
  • 6.1.2. je na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží nebo v reklamě v souladu s jinými právními předpisy uvedena záruka za jakost poskytovaná společností HORNBACH; nebo
  • 6.1.3. společnost HORNBACH poskytla zákazníkovi záruku za jakost formou záručního listu.

6.2. V případě, že je na zboží ve smyslu bodu 6.1 výše poskytnuta záruka za jakost, budou v příslušném dokumentu srozumitelným způsobem vysvětleny:

  • 6.2.1. obsah poskytované záruky;
  • 6.2.2. rozsah poskytované záruky;
  • 6.2.3. podmínky a doba platnosti poskytované záruky;
  • 6.2.4. způsob jakým je možné záruku uplatnit.

6.3. V případě, že smlouva, záruční list, reklama či obal zboží určují rozdílné délky záruční doby, platí doba z nich nejdelší.

Tento reklamační řád je platný a účinný od 1.3.2024 a ruší předchozí znění reklamačního řádu včetně jeho součástí a příloh, přičemž je k dispozici na www.hornbach.cz.

Ke stažení a k tisku

Archiv dokumentů

nahoru