Společnost HORNBACH už mnohokrát dokázala, že je ve svém oboru průkopníkem. Jako první otevřela první kombinovaný stavební a zahradní market (1968), první velkoplošný „stavební market“ (1980) a první stavební market s integrovaným Drive-in centrem (2003), do kterého mohou přijít zákazníci autem až k regálům a naložit si výrobky přímo do auta. Středobodem zájmu společnosti HORNBACH je zákazník, který realizuje své projekty s většími vizemi. Společnost se ho snaží upoutat pomocí dokonalé souhry tří faktorů – výběru, ceny a poradenství. Samozřejmostí je proto digitalizace formou online poradců, včetně videonávodů na domovské stránce a e-shopu, který je dostupný ve všech zemích s působností HORNBACHU. Na prodejnách je pro zákazníky k dispozici bezplatná wifi a také nové zákaznické počítače, na kterých si mohou přímo v prodejně udělat průzkum a cenové srovnání produktů nebo si vybrané zboží objednat v e-shopu s dopravou přímo domů. Kromě svých zákazníků HORNBACH nezapomíná ani na ochranu životního prostředí. Už od svých začátků klade velký důraz na to, aby spolupracoval s dodavateli, kteří dodržují přísné směrnice týkající se ochrany životního prostředí a udržitelnosti. V roce 2007 získal jako první mezinárodní obchodní řetězec uznávaný certifikát FSC® pro obchodní řetězce. Logo FSC spotřebiteli signalizuje, že nabízí pouze produkty z dřeva, které pocházejí z udržitelného využívání lesa nebo jsou šetrné vůči lesům.
Díky inovativnosti, orientaci na potřeby zákazníků, společenské odpovědnosti, ochraně životního prostředí a zdraví svých zákazníků získala společnost HORNBACH v České republice už několik ocenění. „Vážíme si každého ocenění a považujeme ho za zavazující v našem budoucím pokroku. Tyto výsledky jsou odrazem spokojenosti našich zákazníků a kvality našich služeb. Právě na ně klademe důraz a naší prioritou je jejich neustálé zlepšování,“ říká David Kolář, marketingový ředitel společnosti HORNBACH pro Českou republiku a Slovensko.
Mastercard Obchodník roku
Mastercard Obchodník roku je ocenění nejlepších obchodníků ve třinácti kategoriích maloobchodu, které se v Česku vyhlašuje od roku 2002. Vítěze v jednotlivých kategoriích určuje nezávislá výzkumná agentura GfK Czech na základě výsledků rozsáhlého průzkumu veřejného mínění na vzorku 2 000 respondentů z celé České republiky. Mezi hodnocené parametry patří spontánní jmenování prodejny, míra loajality zákazníků k prodejně a důvěra v ni. V kategorii Mastercard Obchodník pro dům, zahradu a chovatele společnost HORNBACH získala první místo v letech 2017 a 2018. Na druhém místě se umístila čtyřikrát, a to v letech 2014, 2015, 2016 a 2020. V roce 2013 HORNBACH získal třetí místo v této kategorii.
Superbrands Česko
Superbrands je nejuznávanějším celosvětově fungujícím programem hodnocení značek a v České republice působí od roku 2013. Pečeť kvality Superbrands odráží sílu značek a její schopnost posouvat hranice, inovovat a neustále pokračovat. Společnosti se do výběru nemohou nominovat nebo přihlásit. Vítězné značky se hodnotí podle prestiže, inovativnosti a povědomí o značce na českém trhu. Pečeť Superbrands získají pouze značky s výjimečnou pověstí – zákazníci si s nimi vždy spojují významné hodnoty a mají k nim osobní vztah. Na základě spotřebitelského výzkumu, v němž hodnotí sami zákazníci, získala společnost HORNBACH v Česku toto prestižní ocenění už čtyřikrát, a to v letech 2013, 2014, 2019 a 2023.
Nejdůvěryhodnější značka
Zahraniční i tuzemské průzkumy ukazují, že při nákupu hraje jednu z nejdůležitějších rolí důvěra ve značku. Proto se společnost Atoz Marketing Services rozhodla spustit program, který bude na základě rozsáhlého průzkumu mezi spotřebiteli vybírat a oceňovat značky, kterým čeští spotřebitelé nejvíce důvěřují. V rozsáhlém celonárodním průzkumu tak tisíce českých spotřebitelů hodnotí, kterým značkám nejvíce důvěřují. V každé kategorii vítězí jen jedna nejdůvěryhodnější značka. A v letech 2019 a 2020 v kategorii Hobbymarkety toto ocenění získal HORNBACH.