0 Nákupní seznam 0 Nákupní košík
HORNBACH Praha - Černý Most Otevírací doba
Chlumecká 2398
198 00 Praha - Černý Most

servis-prahacm@hornbach.com
+420 225 357 - 000
po - pá: 7:00 - 21:00 hod.
so - ne: 8:00 - 21:00 hod.
1. 5. 2024 8:00 - 21:00 hod.
8. 5. 2024 zavřeno
Tuto informaci jste si vytiskli dne 26.04.24 v 9:42 h. Prosím vezměte na vědomí, že kvůli náhlým pohybům cen na světových trzích se ceny na tomto výtisku mohou lišit od aktuálních cen v den nákupu v prodejnách nebo na e-shopu.
Poradenství

Jak si zařídit domácí kancelář

Je na čase se od kuchyňského stolu přesunout do plnohodnotné domácí kanceláře. Home office si můžete začít užívat ve chvíli, kdy bude mít vše správné místo a budete moci kvalitně a zdravě sedět.

Jak si zařídit domácí kancelář

Nejlepší místo pro domácí kancelář

První otázka, kterou si při zařizování domácí kanceláře pravděpodobně kladete, zní: Kam ji umístit? Pokud patříte mezi šťastlivce, máte v bytě volný pokoj, půdu nebo místnost ve sklepě, kde si můžete zřídit pracovnu.

Pokud nemáte v bytě mnoho místa, budete muset být při zařizování domácí kanceláře trochu kreativní.

Nejdůležitější na domácí kanceláři je to, abyste mohli nerušeně a v klidu pracovat. Vhodný je klidný kout v obývacím pokoji nebo jídelně. Pokud máte k dispozici chodbu s denním světlem, může mít smysl se do ní přestěhovat. Ložnici byste měli používat jako pracoviště pouze tehdy, pokud to opravdu nejde jinak.

Poohlédněte se po výklencích nebo schodištích, které vás mohou také trochu izolovat a umožní vám soustředit se na práci při home office.

Jak si zařídit domácí kancelář

Ergonomie pracovního místa

Jakmile najdete správné místo pro domácí kancelář, je čas ji zařídit. Stejně jako v kanceláři byste měli dbát na to, aby vaše domácí kancelář byla co nejergonomičtější.

Pokud trávíte u počítače osm a více hodin denně, je to důležité nejen pro vaše zdraví, tj. pro vaše záda a krk, ale také pro zvýšení vaší produktivity. Pro ergonomické pracoviště by měly být stůl a židle optimálně přizpůsobeny vašim potřebám.

To znamená:

  • Lokty by se měly volně opírat o pracovní desku v pravém úhlu.
  • Obrazovka by měla být od vás vzdálena alespoň na délku paže a horní okraj obrazovky by měl být přibližně na šířku ruky pod úrovní očí.
  • Klávesnice a myš by neměly být dále než 15 cm od okraje stolu.
  • Pracovní listy by měly být mezi obrazovkou a klávesnicí, nikoli mezi klávesnicí a vámi.
  • Nohy by měly při sezení svírat pravý úhel a chodidla by měla být na podlaze celou plochou.

Jak si zařídit domácí kancelář

Stůl

Zařízení home office začíná správným pracovním stolem, protože na něm se odehrává vše.
Optimální velikost stolu je 160 x 80 cm. Pak máte dostatek místa pro obrazovky, notebook, dokovací stanici, klávesnici, myš a dokumenty.

Výškově nastavitelný stůl je ideální pro domácí kancelářský koutek, abyste mohli několik hodin denně stát. Máme výškově nastavitelné rámy stolů pro běžné stoly a rohové stoly, takže můžete snadno elektricky přecházet z polohy vsedě do polohy vestoje a zpět. S vhodnou deskou stolu si můžete vytvořit individuální a ergonomický stůl pro domácí kancelář.

Pro ergonomickou kancelář je důležitá nejen výška a velikost stolu, ale také jeho umístění v místnosti. Pokud je to možné, umístěte stůl na stranu od okna. Pokud je obrazovka otočena k oknu, je kontrast mezi obrazovkou a světlem venku pro vaše oči velmi vysoký.

Pokud sedíte u stolu s oknem za zády, na obrazovce se odráží světlo, což velmi unavuje oči. Abyste na pracovní listy apod. vrhali co nejméně stínů, je vhodné umístit stůl nalevo od okna, pokud jste praváci, a napravo od okna, pokud jste leváci.

Stůl o šířce 160 cm se nevejde do každého bytu, někdy se musíte spokojit s menší šířkou. Chcete-li přizpůsobit stůl přesně svým rozměrům a prostorovým podmínkám ve své domácí kanceláři, můžete vzít konstrukci do vlastních rukou.

Kancelářská židle

Ergonomii domácí kanceláře zajišťuje kromě stolu také správná kancelářská židle.
Pokud u stolu sedíte jen hodinu, jistě vám postačí židle do jídelny. Pokud však strávíte celý pracovní den v domácí kanceláři, skončíte pouze s bolestmi zad. Investujte proto do správné kancelářské židle.

Měla by mít kyvný mechanismus nebo ještě lépe synchronizovaný mechanismus. Dopřejte si také područky na kancelářské židli, abyste ulevili svým ramenům. Pokud má vaše domácí kancelář citlivou podlahu, jako jsou parkety nebo laminát, měli byste použít ochrannou podložku, aby kolečka nepoškrábala podlahu.

Pokud chcete během práce udělat něco pro svá záda, můžete v domácí kanceláři čas od času střídat kancelářskou židli a cvičební míč. Cvičební míč zajišťuje, že vaše záda neustále kompenzují pohyby míče. Nenahradí však vhodnou kancelářskou židli. Na cvičebním míči byste neměli sedět déle než 30 minut v kuse.

Oddělený pracovní prostor

Abyste se během pracovního dne dokázali soustředit, měli byste si v bytě najít klidný kout, kde si vytvoříte pracovní místo. Domácí kancelář můžete také jednoduchými prostředky oddělit od obytného prostoru.

Například u polic je to velmi snadné. Pokud použijete otevřené police, získáte také úložný prostor pro dokumenty. Pokud pracujete ve výklenku, můžete v něm jednoduše pověsit poličky.

Přepážku v místnosti můžete vytvořit pomocí rostlin, které čistí vzduch a zároveň dobře vypadají. Ladně to mohou vyřešit velké pokojové rostliny, nebo si lze postavit speciální květinovou stěnu. Elegantním řešením je také paravan. Místnost se dá také rozdělit příčkou ze sádrokartonu, to už je ale na větší přípravy a projekt suché výstavby.

Pomoci může také vizuální oddělení. Stačí dát stěně na pracovišti jiný nátěr. Neměli byste volit příliš jasné barvy, ale spíše tlumené barvy. Například šedé a modré tóny podporují soustředění, zelené tóny zmírňují stres. Vhodnými barvami stěn pro domácí kancelář jsou také hnědé nebo béžové odstíny.

Správné osvětlení domácí kanceláře

Aby vám nic neuniklo a na konci dne vás nebolela hlava, je velmi důležité správné osvětlení. Samozřejmě je ideální, když je vaše pracovní místo u okna, abyste měli co nejvíce denního světla.

Nemáte po ruce okno? Pak byste si měli zajistit dostatečné základní osvětlení. K tomuto účelu můžete použít stropní bodová nebo závěsná svítidla s LED žárovkami, která optimálně osvětlí místnost. Barva světla by měla být alespoň 4 000 kelvinů a měla by odpovídat denní bílé. To vás udržuje v aktivitě a podporuje soustředění.

Abyste měli dostatek světla přímo u pracovního stolu, je praktická také stolní lampa. Pokud jste levák, umístěte lampu napravo, abyste nevrhali stíny na papír a naopak. I zde by měla být barva světla LED osvětlení v rozsahu denní bílé. Pokud nemáte na stole dostatek místa, použijte v domácí kanceláři stojací lampu, kterou můžete umístit vedle stolu. Ať už si vyberete jakoukoli lampu, ujistěte se, že vás neoslňuje.

Jak správně větrat

Při práci z domova buďte SMART

Vytvořte si při home office tu správnou pracovní atmosféru pomocí aplikace SMART HOME. Pro soustředěnou práci je důležité správné osvětlení a správné klima v místnosti a s technologií Smart Home máte obojí snadno pod kontrolou.

Pokud se soustředíte, můžete snadno zapomenout rozsvítit světlo a na konci dne jít domů s bolestí hlavy. Pokud si pořídíte chytré žárovky pro osvětlení domácí kanceláře, můžete je nejen zapínat, vypínat a stmívat prostřednictvím mobilního telefonu, ale můžete také nastavit konkrétní čas, kdy se mají světla rozsvítit.

Kromě chytrých žárovek potřebujete také vhodnou bránu pro chytrou domácnost, například bránu SMART HOME by hornbach s kompatibilními chytrými LED žárovkami, kterou můžete používat k ovládání osvětlení.

Pro produktivní práci v domácí kanceláři musí být správná teplota. Pokud je příliš teplo nebo příliš chladno, dochází k poruchám soustředění. Pomocí chytrých termostatů vytápění, které připojíte k bráně, můžete ovládat teplotu v domácí kanceláři od svého stolu.

Chcete jít ještě o krok dál? Pak si do domácí kanceláře nainstalujte čidlo, které měří teplotu a světlo. Tímto způsobem můžete automatizovat osvětlení i vytápění.
Pokud propojíte chytré žárovky, chytré termostaty a čidlo s bránou, můžete vytvořit pravidla, od jakého jasu se má automaticky zapínat světlo a od jaké teploty se má zapínat a vypínat topení.

Často se stává, že čas od času zapomenete vyvětrat svou domácí kancelář. Podporuje však soustředění, zabraňuje bolestem hlavy a zajišťuje dobré klima v místnosti. Pokud nainstalujete chytrý snímač kvality vzduchu a připojíte jej k příslušné bráně, budete v průběhu dne prostřednictvím aplikace informováni, kdy je čas vyvětrat.

Jak správně větrat

Udržujte kolem sebe pořádek

Nenechte se zavalit chaosem. Když jste zavaleni prací, dokumenty a poznámky se rychle hromadí, tak je snadné ztratit o všem přehled. Police v dosahu a malé úložné boxy na stole rychle udržují pořádek.

Píšete si hodně poznámek nebo potřebujete mít po ruce spoustu důležitých informací? Pak se vraťte ke staré dobré nástěnce. Moderní variantou je poznámková tabule. Zde se obvykle kombinují psací a magnetické tabule. Mohou být také vybaveny policí a háčky.

Pokud vám to nestačí, zvolte nástěnnou mřížku. Nabízí nejen prostor pro vaše poznámky. Můžete ji libovolně rozšiřovat - například pomocí háčků můžete přidat policové lišty nebo zavěsit rostliny. Můžete tak mít přehled o všem důležitém a mít svůj chaos pod kontrolou.Stejně jako magnetická tabule, na kterou se vejde každá vaše myšlenka.

nahoru